Klachten

 

Als je niet tevreden bent over hulp of behandeling

Almata streeft ernaar dat alle jongeren de best passende hulp krijgen. Toch kan het gebeuren dat je als ouder, jongere of betrokkene niet tevreden bent. Ga in dat geval in gesprek met de jeugdzorgwerker of mentor, of degene over wie je niet tevreden bent. Ben je ontevreden over hoe dit verloopt? Neem dan contact op met de leidinggevende. Komt er ook dan geen oplossing, dan kun je een schriftelijke klacht indienen. In de brief schrijf je in ieder geval over wie de klacht gaat, het gedrag of de situatie waarover je klaagt en je persoonlijke gegevens. 

Klachtenondersteuning 

Een onafhankelijke vertrouwenspersoon van Jeugdstem kan je helpen bij het opstellen van een klacht. Je kunt bij Jeugdstem zelf informeren of een folder aanvragen bij het afdelingshoofd. Meer informatie is te vinden op: www.jeugdstem.nl.

Klachtencommissie en klachtenregeling Almata

De schriftelijke klacht met daarin je persoonlijke gegevens richt je aan: 

Klachtencommissie Almata 
O.L. Vrouw ter Duinenlaan 193 
4641 RM Ossendrecht 

of via info@almata.nl.

Na het indienen van de schriftelijke klacht wordt in een hoorzitting naar alle partijen geluisterd volgens het principe van hoor en wederhoor. Hoe Almata omgaat met schriftelijke klachten is vastgelegd in een klachtenregeling. Klik hier voor de klachtenregeling.